Els Transports públics a l'Hospitalet
El dia 18 de maig, a les 18:30 h, a la biblioteca Josep Janés de Collblanc va tindre lloc la conferència de Ramón Carbó Ferré, “ Els transports públics a l’Hospitalet”.
En la mateixa va explicar quatre elements arquitectònics que han marcat l’estructura urbana i dels transports públics a l’Hospitalet. Aquests quatre elements van ser: el canal de la Infanta (1820), la línia de tren de Barcelona a Molins de Rei (línia de Vilafranca) de 1854, la línia de tren de Barcelona a Vilanova (1881), i, finalment, el carrilet de 1912. Aquestes estructures, tot i condicionar el creixement municipal, també van ser un motor del mateix. Del carrilet es va destacar que va ser causa de molts atropellaments i morts. Sobre el metro es va repassar des de la seva arribada a la ciutat el 10 de juny de 1926 les diverses estacions que s'han anat obrint.
Va explicar les diverses companyies de busos locals que hi ha hagut al llarg d’aquests anys, començant pels Oliveras el 1921, i que seguiren altres companyies com, per exemple, Autos Florida, Thosa, Autobusos Masip, Lydia o Rosanbus. Aquestes companyies, amb més o menys importància, van deixar una petjada al transport públic municipal. El ponent va destacar que la xarxa de busos de l’Hospitalet és una xarxa pensada cap al Baix Llobregat i d’aquí algunes de les deficiències que encara es mantenen.
També es va parlar d’un altre transport públic, els taxis, on tant el conferenciant com el públic assistent que els taxis de l’Hospitalet van estar molts anys sens poder entrar a Barcelona i que, moltes voltes els usuaris havien de baixar a Riera Blanca per canviar de taxi per poder entrar i sortir de Barcelona. També es va explicar la presència dels burots en tota aquesta via urbana.
Es va comentar com la xarxa de transport públic a l’Hospitalet és molt dependent de Barcelona. I com el transport públic ha de tenir com a finalitat la millora de la qualitat de vida dels usuaris.
Del debat cal destacar la queixa generalitzada sobre la xarxa actual de busos al municipi i la necessitat de reestructurar la xarxa i millorar-ne el servei.