Preparem la 9a passejada Jane's Walk

23/04/2025, 11:37

El passat dimarts 22 d’abril, el Centre d’Estudis va acollir la sessió de preparació de la darrera edició d'aquest curs del projecte Jane’s Walk.

Es tracta d'un projecte adaptat als treballs de recerca que han de fer els alumnes de 3r de ls ESO de l’escola FEP Sant Ramon . Un projecte que té com a objectiu, que els estudiants coneguin la història del municipi a través de passejades dedicades a personatges, patrimoni o moments i èpoques històriques locals. En aquest projecte el CELH facilita als alumnes un primer contacte amb el tema escollit, participant d’una xerrada oferida per membres de l’entitat i treballant documents sobre la temàtica escollida. 

En aquesta ocasió, el tema escollit ha estat el moviment veïnal de l’Hospitalet, i van ser la Lídia Santacana i la Marta Baquedano les encarregades d'introduir el tema als alumnes. Un cop acaba la explicació del tema, els estudiants van poder treballar amb el material fotogràfic i documental sobre les lluites veïnals, que es troba al centre de documentació del CELH.

Les entitats veïnals van ser una part important en el desenvolupament de la ciutat, i gràcies a les seves lluites, reivindicacions i treball, podem tenir d'alguns dels serveis, recursos i drets dels quals gaudim avui dia. Des dels seus inicis als anys 70 del segle XX, les associacions de veïns i veïnes no han deixat de treballar, per continuar millorant la ciutat.

Proximament, s’anunciarà la data de la 9a passejada Jane’s Walk, en la que podreu conèixer, de la mà dels estudiants de 3r d’ESO de l’escola FEP Sant Ramon i de col·laboradors del Centre d’Estudis, la història, curiositats i moments destacats de les lluites veïnals de l’Hospitalet.